Betalnings- och leveransvillkor för webbutiken
Gäller från och med 07.02.2025
Allmän information om webbutiken
Produkter i webbutiken säljs av Jeezi Oy, företags-ID 3438357-2. Vi säljer produkter via försäljningsteam till kunder i webbutiken. Priserna på produkterna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.
Beställning
Produkter beställs huvudsakligen via internet på http://www.jeezi.fi genom kundvagnen.
Alla beställningar bekräftas via e-post, där priset, leveranskostnaderna och de beställda produkterna anges. För att få en orderbekräftelse krävs det att kunden anger en e-postadress vid beställningen.
Genom att lägga en beställning godkänner kunden de leveransvillkor som gäller vid beställningstillfället.
Orderbekräftelse
Vi skickar en orderbekräftelse via e-post som innehåller:
Order-/referensnummer
Vårt bankkontonummer
Den totala fakturans belopp
Betalningsmetoder
Produkter betalas vid beställningstillfället. Inga extra avgifter tillkommer för beställaren. Följande betalningsmetoder är tillgängliga i webbutiken: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Lokala Andelsbanker, Sparbanker, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken samt kreditkort. Betalningar hanteras via Visma Pay.
Betalningstjänstleverantör
Betalningsförmedlingstjänsten tillhandahålls av Visma Payments Oy (företags-ID 2486559-4) i samarbete med finska banker och finansinstitut. Visma Payments Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdrag eller kreditkortsfaktura och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Visma Payments Oy har tillstånd att bedriva betalningsinstitutionsverksamhet. Vid reklamationer, vänligen kontakta produktleverantören i första hand.
Visma Payments Oy
Företags-ID: 2486559-4
Braahenkatu 4, 53100 Villmanstrand
Telefon: 09 31542037
Betalning med Visa, Visa Electron eller MasterCard
Betalningsförmedlingstjänsten tillhandahålls av Visma Payments Oy i samarbete med finska banker och finansinstitut. Vid betalning med Visa, Visa Electron eller MasterCard visas Visma Payments Oy som betalningsmottagare på kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Visma Payments Oy har tillstånd att bedriva betalningsinstitutionsverksamhet.
Internetbanker
Betalningsförmedlingstjänsten för internetbanksbetalningar tillhandahålls av Visma Payments Oy i samarbete med finska banker och finansinstitut. För användaren fungerar tjänsten precis som en vanlig internetbanksbetalning.
Förskottsbetalning
Försäljningsteamet för insamling levererar produkterna efter att försäljningskampanjen har avslutats och betalningen har mottagits. Vi skickar inte produkter mot postförskott. Betalningar ska göras till följande konto:
Bankkonto: FI09 4210 0040 0040 36 Jeezi Oy
Referens: Enligt uppgifterna i orderbekräftelsen
Vi behandlar beställningen under butikens öppettider efter att betalningen har slutförts.
Leveranstid
Produkter levereras som en samlad försändelse till den adress som huvudansvarig för försäljningsteamet har angett. Eventuella avvikelser i leveranstider meddelas på http://www.jeezi.fi startsida.
Leveranssätt och leveranskostnader
Vi tar inte ut någon separat leveransavgift från försäljningsteamen, utan leveransen sker till en adress utan fraktkostnad. Försäljningsteamet ansvarar för att leverera produkterna till sina kunder. Beställningar levereras antingen på pallar eller som paket till en adress.
Byte- och returrätt
Kunden har en 14 dagars bytes- och returrätt enligt finsk konsumentskyddslag. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Vi drar av eventuella utbetalda provisioner från försäljningsteamet för returnerade produkter.
Vid retur, vänligen inkludera följande information:
Kundnummer, namn, adress och telefonnummer
Bankkontonummer
En kopia av orderbekräftelsen
Returadress:
Jeezi Oy
Metsolantie 77 A 40
04430 Träskända
Observera! Returer ska göras via Posti (kundreturkod).
Vi tar inte emot returer efter 14 dagar från leverans. När returen har godkänts återbetalas pengarna direkt till kundens konto efter mottagning och hantering av returen.
Problem vid leverans och defekta produkter
Om en produkt försvinner under transporten, är skadad eller om fel produkt har levererats, ska kunden omedelbart meddela felet via e-post asiakaspalvelu@jeezi.fi, telefon 050 5507183 eller skriftligen till:
Jeezi Oy
Metsolantie 77 A 40
04430 Träskända
Reklamationer gällande felaktig leverans eller defekta produkter måste göras inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Om paketet har skadats under transporten bör en reklamation göras direkt till Posti.
Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Kunden ska bekanta sig med de vid var tid gällande leveransvillkoren innan beställning.
Jeezi Oy hanterar alla kunduppgifter konfidentiellt och förbinder sig att inte lämna ut kunduppgifter till tredje part.