Betalnings- och leveransvillkor för webbutiken 

Gäller från och med 07.02.2025 

Allmän information om webbutiken 

Produkter i webbutiken säljs av Jeezi Oy, företags-ID 3438357-2. Vi säljer produkter via försäljningsteam till kunder i webbutiken. Priserna på produkterna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader. 

Beställning 

Produkter beställs huvudsakligen via internet på http://www.jeezi.fi genom kundvagnen. 

Alla beställningar bekräftas via e-post, där priset, leveranskostnaderna och de beställda produkterna anges. För att få en orderbekräftelse krävs det att kunden anger en e-postadress vid beställningen. 

Genom att lägga en beställning godkänner kunden de leveransvillkor som gäller vid beställningstillfället. 

Orderbekräftelse 

Vi skickar en orderbekräftelse via e-post som innehåller: 

Order-/referensnummer 

Vårt bankkontonummer 

Den totala fakturans belopp 

Betalningsmetoder 

Produkter betalas vid beställningstillfället. Inga extra avgifter tillkommer för beställaren. Följande betalningsmetoder är tillgängliga i webbutiken: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Lokala Andelsbanker, Sparbanker, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken samt kreditkort. Betalningar hanteras via Visma Pay. 

Betalningstjänstleverantör 

Betalningsförmedlingstjänsten tillhandahålls av Visma Payments Oy (företags-ID 2486559-4) i samarbete med finska banker och finansinstitut. Visma Payments Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdrag eller kreditkortsfaktura och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Visma Payments Oy har tillstånd att bedriva betalningsinstitutionsverksamhet. Vid reklamationer, vänligen kontakta produktleverantören i första hand. 

Visma Payments Oy 

 Företags-ID: 2486559-4 

 Braahenkatu 4, 53100 Villmanstrand 

 Telefon: 09 31542037 

Betalning med Visa, Visa Electron eller MasterCard 

Betalningsförmedlingstjänsten tillhandahålls av Visma Payments Oy i samarbete med finska banker och finansinstitut. Vid betalning med Visa, Visa Electron eller MasterCard visas Visma Payments Oy som betalningsmottagare på kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Visma Payments Oy har tillstånd att bedriva betalningsinstitutionsverksamhet. 

Internetbanker 

Betalningsförmedlingstjänsten för internetbanksbetalningar tillhandahålls av Visma Payments Oy i samarbete med finska banker och finansinstitut. För användaren fungerar tjänsten precis som en vanlig internetbanksbetalning. 

Förskottsbetalning 

Försäljningsteamet för insamling levererar produkterna efter att försäljningskampanjen har avslutats och betalningen har mottagits. Vi skickar inte produkter mot postförskott. Betalningar ska göras till följande konto: 

Bankkonto: FI09 4210 0040 0040 36 Jeezi Oy 

 Referens: Enligt uppgifterna i orderbekräftelsen 

Vi behandlar beställningen under butikens öppettider efter att betalningen har slutförts. 

Leveranstid 

Produkter levereras som en samlad försändelse till den adress som huvudansvarig för försäljningsteamet har angett. Eventuella avvikelser i leveranstider meddelas på http://www.jeezi.fi startsida. 

Leveranssätt och leveranskostnader 

Vi tar inte ut någon separat leveransavgift från försäljningsteamen, utan leveransen sker till en adress utan fraktkostnad. Försäljningsteamet ansvarar för att leverera produkterna till sina kunder. Beställningar levereras antingen på pallar eller som paket till en adress. 

Byte- och returrätt 

Kunden har en 14 dagars bytes- och returrätt enligt finsk konsumentskyddslag. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Vi drar av eventuella utbetalda provisioner från försäljningsteamet för returnerade produkter. 

Vid retur, vänligen inkludera följande information: 

Kundnummer, namn, adress och telefonnummer 

Bankkontonummer 

En kopia av orderbekräftelsen 

Returadress: 

 Jeezi Oy 

 Metsolantie 77 A 40 

 04430 Träskända 

Observera! Returer ska göras via Posti (kundreturkod). 

 Vi tar inte emot returer efter 14 dagar från leverans. När returen har godkänts återbetalas pengarna direkt till kundens konto efter mottagning och hantering av returen. 

Problem vid leverans och defekta produkter 

Om en produkt försvinner under transporten, är skadad eller om fel produkt har levererats, ska kunden omedelbart meddela felet via e-post asiakaspalvelu@jeezi.fi, telefon 050 5507183 eller skriftligen till: 

Jeezi Oy 

 Metsolantie 77 A 40 

 04430 Träskända 

Reklamationer gällande felaktig leverans eller defekta produkter måste göras inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Om paketet har skadats under transporten bör en reklamation göras direkt till Posti. 

Övrigt 

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Kunden ska bekanta sig med de vid var tid gällande leveransvillkoren innan beställning. 

Jeezi Oy hanterar alla kunduppgifter konfidentiellt och förbinder sig att inte lämna ut kunduppgifter till tredje part.